maanantai 31. maaliskuuta 2014

Viikkotavoitteet 3



Perinteisesti huhtikuu on minulla ollut Script Frenzy aikaa. Tuo nanowrimon sukulaistapahtuma oli suomenkielisestä näkökulmasta itselle mieluisempi: sata liuskaa kun on puolueettomampi mittari kuin 50k sanoja. Koska kyseessä on myös paljon pienempi tavoite, on siinä helpompi tähdätä laatuun. Nykyjään sen paikalla on camp nano, johon osallistun.

Viikon kymmenen tavoitetta:
1. Blogia eteenpäin kuten aiemminkin, eli neljä postausta per viikko.

2. Seitsemän satusivua viikon aikana.

3. Raapale jokaisena päivänä.
Tämä on todella piristänyt mieltäni kirjoittamisessa. Kahdeksan minuuttia, joka minulla on "ajastuksena" raakaversion kirjoittamiseen on helppo irrottaa päivästä ja potkaisee minulla kirjoittamisen käyntiin.

4. Kolme kirja-arvostelua
Luettuja kirjoja on kertynyt. Pitää oikeasti tarttua arvosteluihin, jottei ihan totaalisesti jää jälkeen. Kirja-arvostelut kun ovat kohtuullisen tuskaisia kirjoittaa kun aikaa on ehtinyt vierähtää.

5. Novelli tai johonkin pitempään tekstiin 1000 sanaa pöytälaatikon tavoitteen täyttämiseksi.

6. Editointia. Siihen on pakko koittaa kehittää rutiinia lisää.

7. Viisi "extra" luovaa juttua. Hahmoja roolipeleihin, kuunnelmakässäreitä, sarjis-sivuja tai jotain.
Tämä ruokkii luovuuttani. Erilaisten asioiden tekeminen parantaa minulla yleisesti kirjoitusintoani.

8. Kirjoitusopas: taklaa Ben Bova.
Ben Bovan kirjoitusopasta eteenpäin. Se ei ole kirja, jota pystyy hotkia.

9. Kirjoituskansion tarkistuksen aika. Mitä kaikkea minulla olisi valmiina?

10. Päätös pitemmästä tekstistä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti