The Guardian: World of Darkness - the inside story on the death of a game
World of Darkness eli WoD oli minulle vuosituhannen vaihteessa rakas pelijärjestelmä. Kun kuulin, että siitä olisi tulossa massiivinen moninpeli olin varauksellisesti innostunut. Vampire: The Masquerade – Bloodlines osoitti, että pelimaalimasta voisi saada tunnelmallisen, mutta samaan aikaan pelkäsin mitä moninpeli pelille tekisi. Sata pelaajaa samanaikaisesti grindaamassa eri questeja ei kuulostanut lainkaan houkuttelevalta, kuten ei myöskään ylipäätänsä ajatus pelimaailman jakamisesta tollojen kanssa.
Lupauksia herätti myös se, että peliä tehtaili firma, joka oli jo ennestään tehnyt kehutun ja omanlaisensa MMO pelin, Eve Onlinen. Mutta kuten artikkeli paljastaa, ei elämä ollutkaan ruusuista. Vampire-peli kuoli jo ennen syntymäänsä.
World of Darkness - 2010 Animatic Trailer
Olisinko pelannut tätä peliä paljo? En tiedä, mutta sen tiedän että olisin kokeillut.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti